Vážení, děkujeme za Váš zájem a účast v e-Aukci !
Nestihli jste se přihlásit do aukce?
- Napište na jakub.safranek@ecentre.cz
- Zavolejte na 775 933 823
- nebo vyplňte formulář na této stránce
Zařadíme Vás do další nejbližší aukce
Děkujeme a přejeme krásné dny
Mgr. Jakub Šafránek a tým spolupracovníků
-------------------------------------------------------------------------
Radnice Prahy 5 připravuje aukci energií pro domácnosti a podnikatele
Vedení městské části Praha 5 schválilo podporu uspořádání aukce na nákup elektřiny a plynu především pro místní domácnosti a podnikatele. Tyto aukce, nabízející možnost snížení cen díky sdružení poptávky odběratelů a nabídkám více různých dodavatelů, zažívají v poslední době velký úspěch. Čím více účastníků se totiž do dražby zapojí, tím větší slevu jim dodavatelé energií nabídnou, protože je to pro ně výhodnější. Celý článek zde
Základní informace:
Co je to e-Aukce?
Elektronická aukce, nebo také e-Aukce je princip obchodování provozovaného ve virtuálním prostředí a funguje podobně jako dražba, pouze s tím rozdílem, že dodavatelé snižují své ceny dolů. Větší množství zájemců - domácností nebo podnikatelů sdruží svou poptávku po elektřině a plynu do jednoho velkého balíku a nabídnou jej všem dodavatelům na trhu v e-Aukci. Aukce probíhá elektronicky na internetu. Dodavatelé vidí množství poptávané energie v jednotlivých tarifech, nejnižší cenu a svou cenu, kterou můžou dále snižovat, dokud aukce neskončí. Nevidí koho draží, nevidí konkurenty, ani kolik jich je. Vše je anonymní a bez možnosti jakéhokoliv ovlivnění.
Z čeho se skládají Vaše platby a co je možné
soutěžit?
Zjednodušeně můžeme říci, že platby za energie, které hradíte, se skládají z těchto částí:
• Regulovaná složka - především cena za distribuci energie (elektřiny či zemního plynu), která je každoročně pevně stanovena Energetickým
regulačním úřadem a nelze ji tudíž soutěžit.
• Neregulovaná složka - výši této části si dodavatelé stanovují sami, a tudíž lze soutěžit v e-Aukci
Neregulovaná složka u elektřiny: jedná se o cenu za silovou elektřinu (tedy skutečně dodanou do Vašich zásuvek) v kWh a dále pevnou cenu za měsíc (poplatek za činnost dodavatele, například za tvorbu vyúčtování, evidenci, apod.). V e-Aukci soutěžíme neregulovanou část, tedy silovou elektřinu. Tato tvoří cca 40% z celkové platby.
Neregulovaná složka u zemního plynu: jedná se o cenu za samotnou spotřebu zemního plynu včetně stálého měsíčního poplatku. V e-Aukci soutěžíme neregulovanou část. Tato tvoří až 80% z celkové platby.
Jak se přihlásit do e-Aukce?
Přijďte od 6. do 31. května na jedno z našich kontaktních míst a s sebou přineste
kopii smlouvy se stávajícím dodavatelem, a to včetně všech dodatků a obchodních podmínek a také kopii ročního vyúčtování spotřeby elektřiny a plynu. Podklady
od Vás zkontrolujeme, převezmeme a uzavřeme s Vámi smlouvu, která Vám zajistí účast v e-Aukci. Pozor, smlouvu s námi musí vždy podepsat člen rodiny, který je i na smlouvách s dodavateli.
Kam pro informace?
Veškeré informace získáte na kontaktních místech, které zřídila společnost eCENTRE ve spolupráci s městskou částí Praha 5. Od 6. do 31. května pro Vás budou otevřena kontaktní místa na těchto adresách:
• Infocentrum Štefánikova, Štefánikova 13-15 - od pondělí do pátku od 13 do 19 hod
• Poliklinika Barrandov, Krškova 807/21, odbor sociální - každé pondělí, středu a pátek od 13 do 19 hod
• Základní škola Tyršova, U Tyršovy školy 1/430 - každé úterý a čtvrtek od 14 do 18 hod
Jak vypadá smlouva, kterou se lidé přihlašují do e-aukce?
Vzor smlouvy je možné shlédnout zde: Smlouva a dohoda o plné moci
Nejčastější otázky a odpovědi:
Je účast v aukci pro obyvatele nějakým způsobem zpoplatněna?
Ne, obyvatelé nehradí žádné poplatky. Aukce je pro občany zcela zdarma!
Pokud nedojde ke snížení ceny oproti stávajícímu dodavateli, nebo dojde ke snížení ceny pouze u elektřiny nebo pouze u plynu,
musí obyvatelé uzavřít smlouvy s vítěznými dodavateli?
Nikoliv, pokud by cena vysoutěžená v e-Aukci byla vyšší, než je stávající cena klienta, klient není povinen uzavírat smlouvu s novým (vítězným)
dodavatelem. Pokud dojde ke snížení ceny pouze u jedné komodity, může klient uzavřít jen smlouvu na danou komoditu. Smlouvy na dodávky
jednotlivých komodit jsou na sobě naprosto nezávislé. Běžně však v elektronických aukcích na dodávky komodit elektřina a zemní plyn
dosahujeme úspor v rozmezí 10-30 %. Domácnosti mají reálnou šanci ušetřit.
Kolik domácností se musí k aukci přihlásit, aby se dosáhlo očekávané snížení cen?
Čím větší bude počet domácností (objem poptávané energie), tím nižší ceny je možné dosáhnout. Předběžně počítáme s účastí cca 3000
domácností. Je možné spojit domácnosti z různých městských částí dohromady, počítáme s účastí občanů i z okolí.
Mohou se přihlásit i podnikatelé?
Ano, počítáme i s účastí podnikatelů.Zejména majitelé restaurací a různých provozoven mají také šanci si výrazně snížit náklady.
Mohou se obyvatelé účastnit e-Aukce, když mají uzavřenou smlouvu na dobu určitou, např. do dubna 2014?
Ano mohou, elektronická aukce je realizována na období 2 let a tito uživatelé se tedy mohou k odběru připojit po uplynutí jejich stávající
smlouvy, a to na dobu dalších 2 let. Po uplynulých dvou letech bude opětovně vyhlášena e-Aukce.
V jakém termínu bude možné začít s odběrem energií od nových dodavatelů?
Termíny zahájení odběru od vybraných dodavatelů záleží na výpovědních lhůtách smluv stávajících dodavatelů. U každé domácnosti budou
tedy různé. Standardně bývá výpovědní lhůta 3 měsíce. V takovém případě, když bude výpověď podána do konce března, může dodávka od
nového dodavatele na základě nové smlouvy začít od července.
Proč musím eCENTRE předávat kopii smlouvy a ročního vyúčtování?
Chceme občanům pomoci s jejich náklady, proto nejdříve pořebujeme vědět, jaké jsou a proto je důležité, abychom od občanů dostali
vyúčtování za 12 měsíců. Smlouvu s dodavatelem potřebujeme pro to, abychom věděli, kdy a jak se dá případně vypovědět a jaké jsou další
podmínky smlouvy. Zajišťujeme občanům 100% administrativní servis, což znamená, že s novým dodavatelem vyřídíme veškeré náležitosti a
lidé si nebudou muset přechod k novému dodavateli zajišťovat sami.
Kde mohou obyvatelé zjistit, na jak dlouhé období mají uzavřenou smlouvu se stávajícím dodavatelem, pokud to není z jejich
smlouvy zcela zjevné? Tuto informaci jim musí poskytnout stávající dodavatel.
Jaké jsou záruky, že během 2 let trvání smlouvy nedojde ke změně ceny ze strany dodavatele?
Dodavatelé před aukcí musí akceptovat zadávácí podmínky, které obsahují různé garance, mimo jiné i garanci nezvyšování ceny po dobu
trvání smlouvy a 100% garanci tolerance odběru, což znamená, že pokud lidé odeberou méně elektřiny nebo plynu, než v minulém roce, není
to problém.